Nytt nätverk

Nytt nätverk

Inläggav sara banan » 25 okt 2011 07:38

Hej svejs allihop i västerort. Jag är gärna med och anordnar träffar och håller liv i ett nätverk tillsammans med andra. Är det någon som vet ifall man liksom förut får bidrag om man är en "grupp" medlemmar? På min tid hette det studiecirklar och kunde köpa böcker och hyra lokal mm.

Jag bor i bromma och tänker det vore roligt träffas såväl vardagar som helg. Jag har ensam vårdnad till en 5-åring och har inte möjlighet att göra något "vuxet" under eftermiddagarna alls, men är vi flera i en grupp hoppas jag att vi kan turas om att hålla i aktiviteter för barnen. Min tanke är att barnen såväl som vuxna ska få sitt. Syftet vore att berika såväl barn som oss själva kulturellt och spirituellt. Teater, utställningar, massage och sjunga i kör är några saker jag verkligen skulle vilja göra och hoppas förutom gott sällskap kunna få bidrag till vissa aktiviteter som annars är för dyra... (Jag ska fråga makalösa efter att jag ställt frågan här hur många som vill vara med)

Det ska vara lugna och trevliga träffar, för att komma ifrån vardagen. Att utöka sin bekantskapskrets på ett bra sätt. Vi skulle kunna laga mat tillsammans och äta tillsammans på träffarna, medan vi planerar för framtida arrangemang? Rotsaksgryta med kyckling tillsammans istället för varma koppen ensam hemma?
sara banan

Re: Nytt nätverk

Inläggav Malin » 09 dec 2011 10:42

Låter kul! Fick du några svar?
Malin

Inläggav Malin » 19 dec 2011 09:23

Ah, läste inte Bromma... jag är i Vasastan...
Malin

Inläggav Maja72 » 07 feb 2012 12:38

Hej Sara!

Helt otroligt att jag hittar nån som bor där jag bor när jag tittar in här första gången!
Annars känner jag inte många i Bromma, förutom mitt barns kompisar och deras föräldrar. De flesta av mina vänner bor söderut, och det är rätt synd när man är ensam om föräldraansvaret. Folk vill hjälpa till men bor så långt bort.

Jag har en 9-åring som bara bor med mig. Vårdnaden är inte utredd än men jag tycker inte att det verkar som om mitt barns pappa kommer att kunna ta mer ansvar i framtiden, så jag räknar kallt med att jag är ensam nu.

Din tanke att "barnen såväl som vuxna ska få sitt" låter utmärkt! Just precis nu har jag ett barn som är ganska mammigt och helst umgås med redan bekanta, men jag tänker framåt och vill gärna vara med och skapa goda nätverk. Man måste ju försöka!
Vi kan väl höras snart? Ha det fint så länge!
/Maria
Maja72

Inläggav Petra » 08 feb 2012 18:36

Hej!

Jag tittade in här första gången idag och ser att det är fler i Bromma som vill träffas :) . Jag har två barn, 6 och 8 år, som bor med mig varannan vecka och jag känner inte så många här i mitt närområde. Vore absolut skoj att hitta på något tillsammans med barnen då och då. Jag vet inte hur det funkar här på forumet men jag ska försöka hållu utkik och se om det blir någon grupp eller träff eller så.

/ Petra
Petra

Inläggav 2012 » 26 mar 2012 09:32

Hej på er västerortare!
Kul att det börjar komma igång nåt på "rätt" sida av stan!
Jag är också intresserad av att komma i kontakt med föräldrar och barn för umgänge.
Mina barn är 8 och 12. Kul om fler tillkommer som har barn i samma ålder!

Har ni som skrivit tidigare setts eller är processen kvar i uppstarten?

MVH/Camilla
2012

Inläggav Sophia » 01 apr 2012 08:28

Kontakta Helena, projekt@makalosa.org, som håller i riksorganisationens projekt som startar upp nätverken.
Användarvisningsbild
Sophia
Makalösa Ansvarig

Inläggav Renee43 » 26 apr 2012 15:33

Hejsan
Jag är ny medlem och bor i Bromma. Jag vill gärna komma i kontakt med andra medlemmar i västerort. Jag har tre tjejer 4, 6 och 17 år som bor hos mig. Vill gärna bli kontaktad ang nytt nätvärk.

Renee
Renee43

Inläggav Malin » 19 jun 2012 10:15

Carro,
har du sett lägrena som anordnas? Jag åker till Björkö vecka 30.. ska bli kul.
Malin

Återgå till Aktiviteter i Stockholmsområdet